Škatulata, hýbejte se!


Všichni to moc dobře známe a ze všech lifestylových časopisů a článků na nás vyskakuje informace, že je potřeba zařazovat pravidelný pohyb alespoň 3x týdně. Možná si ale říkáte, co si pod tím představit, když jsem nikdy nesportoval/a?

Posilovna Vás neláká, při běhu se ozvou bolavá kolena nebo Vás jednoduše nebaví cvičení podle videí na internetu. Důvodů proč nezačít zrovna s tím či oním sportem najedete nespočet. Pojďme to ale otočit a položte si otázku, která pohybová aktivita by Vás opravdu bavila?
Necvičte, protože musíte, ale protože chcete. Poslouchejte svoje tělo. Pokud děláte nějaký sport s odporem a sebezapřením a když máte hotovo, tak si jen pomyslně oddechnete, že to máte konečně za sebou, je možná na čase přestat se trápit a najít si takovou aktivitu, která bude vyhovovat přímo Vám a nedělat jen to, co dělají ostatní. Každý z nás je jedinečný.

Jako příklad bych mohla uvést sebe. Když jsem začínala s během, naplňoval mě pocit volnosti, radosti, překonávala jsem sama sebe. Postupem času jsem ale začala vnímat, že už mi běhání nepřináší takovou euforii, ale spíš bylo spojeno s již zmíněným oddechnutím si po návratu domů. V hlavě naskočilo, že mám splněno. Endorfiny nikde. Odložila jsem tedy sluchátka s motivační hudbou a stejnou trasu jsem začala pouze procházet v rychlejším tempu. Najednou přišla i dobrá nálada. Není ostuda trochu zpomalit. U chůze jsem zůstala do dnes. K tomu se po čase přidala jóga, kterou považuji za srdeční záležitost. Na druhou stranu však moc dobře vím, že například s bazénem nikdy kamarádi nebudeme. Posilovnu jsem taky nikdy nenavštívila. Ale takto mi to vyhovuje.

Pokud tedy toužíte po změně a cítíte dávku motivace již teď, aniž byste daný sport někdy dělali, nebojte se a vyzkoušejte ho. Ať už jste samotáři, kteří si užívají pohyb sami, nebo naopak potřebujete mít vedle sebe nějakého partnera, který Vás motivuje k lepším výkonům.
Není podstatné soutěžit. Výhrou je jenom Váš vnitřní pocit po cvičení a chuť se znovu obléct do sportovního.

Také je rozdíl, jestli máte fyzicky náročné zaměstnání nebo sedíte celý den v kanceláři a zaměstnáváte spíše hlavu. Pokud se řadíte do první skupinky, pokuste si najít sport, při kterém si spíše odpočinete a zregenerujete svaly. Mezi takové sporty lze zařadit jógu, pilates, chůzi, plavání či jízdu na kole. Jste-li ve druhé skupince, bude pro Vás vhodné svaly protáhnout, zaměřit se na držení těla. Při sedavém zaměstnání tělo spotřebuje méně energie, a proto pro Vás může být přínosný náročnější trénink, při kterém se počítá s vyšším výdejem energie. I pro psychické uvolnění není k zahození vyzkoušet třeba box, crossfit, běh, fotbal. Opět ale myslete na to, co je Vám blízké. Máte rádi tanec, ale ten se podle Vás nepočítá? Za hodinu tance spálíte až 400 kcal, což se rovná energetickému příjmu menší svačinky.

Tak se běžte třeba taky projít do přírody se psem. Hlavně přirozeně. :)



Vaše Kat.



Komentáře

Oblíbené příspěvky