Vánoční kořeněný čaj s mlékem

Nedávno jsem poprvé ochutnala Chai Latte a hned jsem ho musela pasovat na vánoční nápoj č.1. Vánoční atmosféra na mě opět padla ještě před tím, než samotný kolotoč kolem shánění dárků začal. Ano, hádáte správně – jsem jednou z těch, co milují tohle období plné světýlek, svíček a večerů zachumlaných do deky. Nejlépe s čajem v ruce. A tak jsem se rozhodla vyzkoušet rychlejší variantu zmiňovaného Chai Latte. Pokud ale máte čas, chuť a hlavně šlehač na mléko, přidejte si do čaje místo klasicky ohřátého mléka lehoučkou mléčnou pěnu. Jestli však chcete ušetřit čas, tak si na jeden hrníček připravte:

černý čaj (sypaný nebo pytlíkový – záleží na Vás)
200 ml mléka (může být i rostlinné)
lžičku mleté skořice
4 kousky hřebíčku
zázvor (pokud nemáte v oblibě zázvor stejně jako já, zvolte spíš lžičku sušeného mletého zázvoru)
badyán
med
vodu

A postupujte následovně:

Jako první si připravte klasickým způsobem černý čaj, ale hrníček zalijte vodou pouze do poloviny. Během jeho louhování si do menšího hrnce nalijte mléko, přidejte koření a za občasného míchání přiveďte k varu. Já jsem nechala mléko vařit asi 5 minut a poté jsem přidala med. Jeho množství bude záležet na Vás, ale přidávejte jej postupně, ať není nápoj přeslazený a nepřebije chuť koření.
Až se med krásně rozpustí, dolijte připravený černý čaj voňavým mlékem. A máte hotovo. Teď už se jenom zabalit do deky a vychutnávat každý doušek.


Vaše Kat.


Komentáře

Oblíbené příspěvky