Jóga v tónech


Miluji rozmanitost jógy. A to nejenom co se pozic a flexibility týče. Rozmanitá je pro mě i díky pocitům. Podle nich si vybírám, které pozice daný den vynechám a které naopak zařadím nebo nově vyzkouším. Ovlivňují ale také to, jestli budu cvičit tichou jógu nebo se bude pohyb a dech odvíjet od tónů hudby.

Tichá jóga
Někdy potřebuji vypnout. Vnímat jenom dech, návaznost pohybu a jednotlivé svaly při pozicích. Pak tedy volím ticho. Nic mě nerozptyluje. Prožívám jógu do hloubky. Ráda také cvičím u otevřeného okna. Když to pozice dovolí, zavírám oči a vnímám vítr, zpěv ptáků nebo jenom zmíněné ticho.
 
Zvuky přírody
Déšť. Bouřka. Zvuky zvířat. Šumění listů. Kapání vody. Proudění řeky. Prostě cokoliv, co vás spojí s přírodou. S přirozeností. Zapojuji je do jógy právě když se potřebuji uklidnit od stresu a spěchu. Uvědomit si základ sebe sama. Pomalu se nadechovat a s výdechem vnímat, jak tělo opouští veškerá tenze. Pusťte si třeba déšť nebo zvuky přírody.

Se slovy, ale stále pomalu
Když mám dostatek energie a chci, aby jóga byla ´´svižnější´´  a byla spíše zaměřená na posílení svalů, zahrnu do ní oblíbenou hudbu se slovy. Pořád je pro mě důležité vnímat tělo, abych si neublížila, proto volím v mých očích odpočinkovou hudbu – Birdy, Daniel Rice, Of Monsters And Men ,Kalle… Určitě Vás napadla nějaká vaše podobná oblíbená hudba.


Soundtracky beze slov
Výhodou většiny soundtracků je, že neobsahují slova a často se jedná o filharmonické skladby. Někdy mají hodinu a více, takže vydrží hrát po celou dobu sestavy. Jejich podstatou je prohloubení určitých emocí ve filmu, takže se emočně projeví i u jednotlivých pozic.
Co se třeba poslechnout Teorii všeho nebo Pýchu a předsudek ? Nedávno jsem si ale oblíbila i ´´kreslenou´´ hudbu od Disneyho.

Nikdy necvičím se sluchátky! Ani když se jedná o posilování, které s jógou nemá nic společného. Stále je pro mě důležité vnímat dech. Nezadržovat ho. Občas ho při cvičení zadržujeme podvědomě. A tomu se chci vyvarovat. Nevidím ale důvod být neustále potichu. Ráda využívám celá alba nebo alespoň hodinová videa, abych nemusela přemýšlet nad tím, co si pustím dál nebo jestli mi daná hudba vydrží celou jógu.
 A co vy? Cvičíte s hudbou?


Vaše Kat.

Komentáře

Oblíbené příspěvky