Lehké zeleninové rizoto s tofu



Ingredience:

1 hrnek rýže
½ cibule
½ tofu natural
slunečnicový olej
ředkvičky, okurek, hrášek, jablko
provensálské koření, sůl
slunečnicová semínka

Postup:

Na dno kastrůlku jsem kápla trošku oleje, nasypala hrníček rýže, přidala 2 stejné hrníčky vody, vše osolila a nechala pod pokličkou pobublávat, dokud se voda nevyvařila. Rýže se vaří nejlépe v poměru 1:2, tedy na 1 díl rýže 2 díly vody. A nikdy v průběhu nemíchám, aby se nepřichytila na dno a nespálila se. Pokud se voda vyvaří dřív, než se mi zdá rýže hotová, jednoduše přidám vodu. Možná si klepete na čelo, proč to sem vůbec píšu, ale divili byste se, kolik lidí je zvyklých na pytlíkovou rýži. Já jsem se tento postup taky naučila až v dospělosti na VOŠce v hodinách vaření.

Mezi tím, než se rýže uvařila, jsem si nakrájela tofu natural na kostičky a v misce ho promíchala s provensálským kořením. V obchodech se dnes již objevíte spoustu druhů ochucených tofu, které nemusíte už nijak dochucovat ani upravovat. Na pánvičce jsem si pak na oleji opražila nakrájenou cibulku a k ní přidala zmiňované tofu. Cca po 5 minutách jsem vše přimíchala k připravené rýži. Pro zjemnění chuti lze přidat ještě smetanu nebo bílý jogurt.

Zelenina, kterou do rizota přidáte, je čistě jen na vás. Já jsem měla po ruce ředkvičky, okurek a sterilovaný hrášek. V ingrediencích vás mohlo zarazit jablko, ale nenechte se zmást prvním dojmem! Pokud takovou kombinaci neznáte, určitě ji vyzkoušejte. Přidávám kousek jablka i do bramborového salátu. V jídle si zachová svoji křupavost a tak vás mile překvapí jeho svěží nasládlá chuť, která oživí celý pokrm.



Na ozdobu jsem pak přidala už jen pár slunečnicových semínek. Jednoduché, rychle připravené a zdravé jídlo bylo na světě. Klidně si ho můžete vzít do krabičky na oběd, stejně jako já.
  
Doufám, že si také pochutnáte!

Vaše Kat.



Komentáře

Oblíbené příspěvky