Na zdraví!



Chlorella

Tak tohle je můj parťák už několik let. Pomohla mi upravit rozhozené zažívání po anorexii, doplnit vitamíny, zpevnit nehty. Díky vysokému obsahu chlorofylu denně čistí organismus od ne zrovna hezkých věcí v těle. Zkoušela jsem i spirulinu či zelený ječmen, ale co si budeme – jejich chuť není zrovna bůh ví jaká, takže ráno raději sáhnu po tabletové formě a zapíjím je velkou sklenicí čisté vody. Dnes je super i její dostupnost – lékárny, drogerie či obchody se zdravou výživou. Stačí si vybrat, kam se pro ni cestou z práce zastavíte. Dávkování je vždycky uvedeno na obalu a nedoporučuji ho překračovat, aby vám nebylo špatně natolik, že zbytek balení vyhodíte do koše. Těhotným není doporučovaná kvůli vysokému obsahu vitamínu A.





B-komplex

Bolavé ústní koutky a zánět trojklanného nervu po trhání osmiček mi naznačily, že něco není úplně v pohodě a protože nejím maso, tak vitamíny skupiny B se nabízely téměř sami. Spolu se zinkem je B-komplex velkým pomocníkem při hojení kožních poranění nebo nervových onemocnění. Vegani a vegetariáni by měli doplňovat alespoň vitamín B12, který se vstřebává pouze z potravin živočišného původu - především z masa. Mně většinou zabere do 3 dnů (při dávkování 2 tablety/den). Seženete ho za pár korun v každé lékárně. Fun fact: Když ho pak máte nadbytek, čůráte fosforově zelenou.

Řapíkatý celer
Ano, přiznávám, i já jsem propadla trendu ala celer a chtěla jsem si vyzkoušet jeho účinky. Háček byl v tom, že nevlastním odšťavňovač. Pokus č . 1 byl tedy v podobě klasického smoothie. Jedním slovem – fuj. Nenechala jsem se ale odradit a napadlo mě použít french press na kávu jako lis a tentokrát se dílo povedlo. K vymačkané šťávě jsem přidala kus okurky, půlku banánu a jablka pro sladší chuť (přece jenom celer se těžko přebíjí). Otázkou ale je, co s vymačkanou dužinou? Nějaké typy?



A proč tedy vyzkoušet něco, co si nejen díky svému brčálovému vzhledu vysloužilo v naší domácnosti název žabí hněv? Vysoký podíl vlákniny, vody, vitamínů a minerálů. Zaručeně pročistí střeva, jelikož se má pít nalačno – já vím, je to velká výzva, ale tělo dostává denně zabrat spoustou vnějších vlivů. Ať už baštíte spoustu pečiva, cukru, málo se hýbete, jste ve stresu, jíte za pochodu, málo spíte nebo kouříte – je potřeba občas tělu dodat pořádnou dávku něčeho zdravého, i když nám to moc nechutná.



Vaše Kat.

Komentáře

Oblíbené příspěvky